פריוויו פלייאוף-מיאמי היט/רועי ויינברג

מיאמי היט

מאזן, נכון ל-12.4: 25-54, 67.5% הצלחה

מקום: מקום ראשון במזרח, עם יתרון של חצי משחק על הפייסרס, וראש הבית הדרום מזרחי.

מאמן: אריק ספולסטרה, שנה שישית כמאמן ראשי (כולן במיאמי), 260 ניצחונות, 134 הפסדים (66% הצלחה).

חמישייה: מריו צ'למרס (9.9 נק' ו-4.9 אס' למשחק) הפוינט גארד, דווין "הפצוע" וויד (19.2 נק' למשחק ב-51 משחקים) משחק כקלע, לברון ג'יימס (27.1 נק', 6.9 ריב' ו-6.4 אס' למשחק) הוא הסמול פורוורד, שין באטייה (19 דקות למשחק, שחקן משלים קלאסי והפאוור פורוורד), וכריס בוש, שעם 16.3 נק' ו-6.6 ריב' למשחק משלים את החמישייה כסנטר.

ספסל: ריי אלן (9.6 נק' למשחק, סלי ניצחון הירואיים), מייקל ביזלי (7.7 נק' למשחק), וכריס אנדרסן (6.8 נק' ב-19.6 דקות).

סיפור העונה:אחרי צמד אליפויות, המטרה במיאמי הייתה טריפיט. הקבוצה שמרה על הסגל הקיים, ולא ביצעה שום שינוי בולט, מלבד ביזלי. מיאמי פתחו מצויין את העונה, וסיימו את 2013 במאזן 7-24, אבל עדיין לא היו בראשות המזרח, שהייתה בידי אינדיאנה, שהחזיקה ברקורד של 5-25.

בינואר הקבוצה התחילה לדשדש, עם 8 ניצחונות מ-14 משחקים, אך בפברואר ההיט הפסידה משחק אחד בלבד מתוך 10, ולמרות זאת, עדיין הייתה במקום השני במזרח, עם 14-41, לעומת 13-44 של אינדיאנה. נקודת המפנה באה במרץ, כאשר הפייסרס, "מחוזקת" באוון טרנר ואנדרו ביינום, התחילה להפסיד משחקים על ימין ועל שמאל, וביום בהיר אחד, מיאמי השתלטה על ראשות המזרח, ואיבדה אותה זמן קצר לאחר מכן, למרות המאזן שלה בסוף מרץ-22-51.

באפריל מיאמי ואינדיאנה נאבקות אחת בשנייה על ראשות המזרח, כאשר כרגע מיאמי במקום הראשון, עם יתרון של חצי משחק, ונותרו לה 3 משחקים לסיום העונה, נגד פילדלפיה, אטלנטה ו-וושינגטון, לעומת הפייסרס, שנשארו לה 2 משחקים, נגד המג'יק והת'אנדר.

גורם נוסף שבא לידי ביטוי העונה היה הירידה של וויד, שפספס 28 משחקים מתוך 79, וקולע 2 נקודות פחות למשחק, מוסר פחות, וקוטף פחות ריב' בערב. מיאמי תלויה בג'יימס יותר מאי פעם, וקרוב לודאי שיסיים את העונה כקלע, הריבאונדר, והמוסר המוביל של מיאמי.

עוד דבר משמעותי שקרה בהיט של 2013/14, הוא הגבררת התלות בשלישיה הגדולה-מלבד ג'יימס, וויד, ובוש, אף שחקן במיאמי לא קולע בדאבל פיגרס כל ערב, לעומת העונה הקודמת, בה היה את אלן שקלע 11 נקודות למשחק. התפוקה של ריי-ריי ירדה עם הגיל, והאיש שהיה אמור לספק תרומה זהה מהספסל, מייקל ביזלי, לא זוכה לקרדיט הראוי מספולסטרה.

לסיכום, עברה עונה שקטה יחסית על מיאמי, שעומדת בציפיות, ובמהלכה התלות של הקבוצה בג'יימס גדלה.

נקודות חוזק: למיאמי, נכון לעכשיו, יש כמה נקודות חוזק שיכולות להביא אותה קדימה בפלייאוף:

1.התקפה-ההיט קולעת ב-50.3% מהשדה, הנתון הגבוה ביותר בליגה. בנוסף, היא הקבוצה היחידה שקולעת את רוב הזריקות שלה, ומגיעה ל-102.7 נקודות למשחק, הנתון הגבוה ביותר מבין קבוצות המזרח, וה-11 בטיבו בליגה.

2.חטיפות-מיאמי חוטפת 9 פעמים במשחק, הנתון השני בגובהו בליגה, אחרי הסיקסרס, וקולעת 19.4 נקודות למשחק מהאיבודים של היריב, מה שהופך אותה לקבוצה שמסוכן מאוד לאבד נגדה.

3.ניסיון-מלבד העובדה שהקבוצה השתתפה ב-3 גמרים ברציפות, למיאמי יש את הרקורד הטוב ביותר במשחקים בהם פיגרה בסיום 3 רבעים-19-11. כאשר יש שיוויון בחלק זה של המשחק, מיאמי מנצחת ב-75% מהמקרים (מתוך 4 משחקים, ניצחה 3). כמו כן, יש לה את אחד המאזנים הטובים בליגה נגד קבוצות עם רקורד חיובי, 13-25, כאשר לאינדיאנה יש 17-17.

נקודות חולשה:

1.ריבאונד-מיאמי, כרגע, היא קבוצת הריבאונד החלשה בליגה, עם 36.9 ריבאונדים למשחק, הנתון הנמוך ביותר בכל האנ.בי.איי, ומחזיקה בריבאונד רייט (אחוז הריבאונדים שהקבוצה לקחה, מכל הריבאונדים האפשריים) של 47.7%-רק לסיקסרס, הנטס, והלייקרס יש נמוך יותר.

2.תלות מוגזמת בג'יימס-כרגע, לברון קולע 26.3% מהנקודות של הקבוצה, לוקח 18.69% מהריבאונדים, ומוסר 28.19% מהאסיסטים של מיאמי, מספרים גבוהים מדי כאשר מדובר בשחקן יחיד. בכושר הנוכחי של וויד ובוש, אם אתה עוצר את לברון, אתה עוצר את מיאמי, ולמרות היות לברון אחד מ-2 השחקנים הטובים על הפלנטה, המצב הזה מסוכן מדי.

3.שאננות-יכול להיות, שלאחר צמד אליפויות וגמר, ההיט יסבלו מעודף שאננות, בעיקר בסיבוב הראשון, ויודחו מוקדם מדי. זה קרה למאבס של 2007, ולספרס של 2009. מיאמי כבר איבדו משחקים העונה לבוסטון, יוטה, וסקרמנטו, וצריכים לעשות את המיטב כדי שהתופעה לא תחזור על עצמה כמה פעמים בפלייאוף.

תחזית: למרות הכל, מיאמי כרגע אחת מ-2 הקבוצות הטובות בליגה, וצפויה להגיע לגמר נגד הספרס. שם הכל יכול לקרות, אבל אלך על ההיט פעם נוספת. אליפות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יאיר
יאיר
12/04/2014 12:21:17

הפריוויו טוב, התחזית אופטימית מדי. והייתי מוסיף בנקודות חולשה – שובע. שזה הבעיה העיקרית של מיאמי ואת הסיפור עם מצבו של ווייד שהשבריריות שלו עלולה פעם אחת לגרום לו להיעדר מהמאני טיים.

נתן גולד
נתן גולד
12/04/2014 13:04:12

הכול תלוי בוויד ובוש לדעתי. בלעדיהם בכושר שיא אין למיאמי טריפיט ובכלל לא בטוח שהם יגיעו לגמר הNBA. אני לא בטוח שכרגע וויד מסוגל לשחק באינטנסיביות של פלייאוף ובוש משחק יותר מדיי סנטר לדעתי. בנוסף לכך גם השחקנים המשלימים בדמות אלן, אנדרסון, ביזלי ובאטייה לא נראים מוכנים לפלייאוף. לכן קשה לי להאמין שהם ייקחו את האליפות השלישית.

נח
נח
12/04/2014 13:19:18

"…בכושר הנוכחי של וויד ובוש, אם אתה עוצר את לברון, אתה עוצר את מיאמי, ולמרות היות לברון אחד מ-2 השחקנים הטובים על הפלנטה, המצב הזה מסוכן מדי…".
עוד הפעם מזלזלים ב-וויד ובוש ובטוחים שרק לברון משחק בקבוצה הזאת.
אני יכול לצטט את אותו המשפט בכל פלייאוף מאז שלברון,וויד ובוש איחדו כוחות. ברגע שיצטרכו אותם הם ייתנו את מה שהם יודעים אם זה 30 נקודות על הראש של פול ג'ורג', שלשה מהפינה, ריבאונד גדול או חטיפה דימיונית את שני הדברים האלה וויד ובוש מסוגלים לעשות ואין בליגה עוד צמד סטארים משלים ברמה הזאת.

Mbk
Mbk
12/04/2014 14:20:02

מיאמי הטובה ביותר אבל עם לא מעט סימני שאלה
היא צריכה לקוות לקבל את הספרס בגמר
מול הקליפרס או אוקלהומה היא תפסיד
בכל מקרה גם גמר רביעי ברציפות הוא הישג שלא היה מאז הלייקרס של 82 עד 85 ושל בוסטון 84 עד 87

רפי
רפי
12/04/2014 15:33:36

כולם מתרכזים במזרח במיאמי ואינדיאנה ובטוחים שזה יהיה גמר המזרח.
לשיקאגו, ברוקלין וטורונטו יהיה בודאי מה לומר בפלייאוף.

אני חושב שלמיאמי עדיף יותר לסיים שניים במזרח ולקבל בסיבוב השני את שיקגו ולא את ברוקלין שמולם יש להם מצאפ בעייתי (במיוחד שפירס וגארנט רואים מיאמי הם בטראנס והופכים להיות צעירים ב-10 שנים).

המשגיח
המשגיח
12/04/2014 15:38:40

אני חושב שמיאמי עדיין גדולה על קבוצות המזרח, אבל לדעתי היא לא פייבוריטית השנה במידה ואוקלהומה או הספרס ייצאו מהמערב.

Berch
Berch
12/04/2014 17:01:34

ראשות המזרח (די) ברורה
אבל הספרס יתנו את הלב
ואוקלהומה את הנשמה

יהיה מעניין….

איל רדושקוביץ
איל רדושקוביץ
12/04/2014 17:07:26

לא רואה השנה קבוצה מזרחית לוקחת טבעת. המזרח ככ חלש שהוא מהווה אינדיקציה רק לחולשות המובילות בו. מיאמי או אינדי לא אמורות לעמוד מול היריבות המערביות.

דובי
דובי
12/04/2014 17:35:15

למיאמי יש חמישה הילוכים פלוס הילוך "עכשיו ברצינות".
רוב השנה, כמו שאמרתי בתחילת השנה, הם היו על הילוך שלישי-שיוט.
מדי פעם העבירו לרביעי ופעם פעמיים היו בחמישי.
בפלייאוף, כשהכסף על השולחן ו-ווייד על המגרש הם מעבירים להילוך אחרון. ושם בעצם זה נגמר.
אולי הספרס, אולי אוק סיטי. חוץ מהן קשה לראות קבוצה שמצליחה לשחות בזרם הזה.
מי שראה את נחל צין בשיטפון יכול להבין.

שגב
שגב
12/04/2014 17:42:59

שכחת את נקודת החוזק העיקרית של מיאמי לברון למרות כל הדיבורים הוא עדיין השחקן השלם והטוב ביותר בעולם ולעצור אותו זה לא דבר של מה בכך חוץ מזה שאני סומך על וויד שגם הוא יבליח כמה משחקים טובים כל סדרה וכשלברון וויד משחקים טוב באותו משחק יהיה קשה מאוד להביס את מיאמי
בנוסף אני לא כל כך מסכים איתך לגבי שאננות מיאמי היא אלופה שנתיים ברציפות שהגיעה לגמר שלוש פעמים ברצף משחקים שלושה שחקנים שמנוסים מאוד במעמד והיו שם יותר מ3 פעמים קבוצה כזו היא מנוסה וקשה לי להאמין ששאננות תפיל אותה

דובי
דובי
12/04/2014 17:48:31
Reply to  שגב

לא שאננות ולא שובע. לפעמים שומעים אמירות על מיאמי כקבוצה שבעה. חחח.
כשמגיע הקינוח נפתחת הקיבה של הקינוחים. בדיוק מה שקורה לקבוצות אלופות בפלייאוף.

נתן גולד
נתן גולד
12/04/2014 17:54:46
Reply to  דובי

היות שאני לא כל כך מכיר תן לי דוגמא לקבוצה אלופה ששיחקה כל העונה בהילוך שני ובפלייאוף הצליחה להעביר לשישי ולזכות באליפות.

דובי
דובי
12/04/2014 18:22:29

נתן, אתה כנראה לא טפש. אולי אפילו ראית פלייאוף.
אם שני התנאים מתקיימים אצלך לא יתכן שראית קבוצה אלופה ולא הבנת שבמהלך הפלייאוף היא מעלה הילוך.
אולי הבנתך המוגבלת אפילו אפשרה לך להבחין שככל שמתקדמים בשלבים, נופלות הקבוצות שכושלות בניסיון להרים את המשחק שלהן.

אם לא, צר לי. אין לך תקווה.

נתן גולד
נתן גולד
12/04/2014 18:29:04
Reply to  דובי

יש להעלות הילוך ויש להעלות ארבע הילוכים. להעלות הילוך אחד לצערי, ידידי החכם באדם לא הולך להספיק להם לקחת אליפות. אני אישית לא זוכר קבוצה פייבוריטית לאליפות שהעלתה ארבעה הילוכים בשביל לזכות באליפות שנה אחר כך. אבל כמו שאמרתי ברצינות גמורה הזיכרון ה"פלייאופי" שלי קצר ולכן שאלתי אותך על דוגמא ספציפית ולא סיסמאות ריקות מתוכן. אבל אתה תמיד יכול לדבר איתי על קוטר הכדור ועל כך שכדורסל משחקים 90 דקות.

דובי
דובי
12/04/2014 19:10:33
Reply to  דובי

נתן, אתה בסדר. אשתדל להבא להתייחס לדבריך בכובד ראש.
נתחיל בפעם הבאה.

דובי
דובי
12/04/2014 19:14:21
Reply to  דובי

אבל רק כדי שאדע שלא סתם בזבזתי שלוש שניות בהתייחסות אישית לטמבל, אתה מבין כשאני אומר "להעלות הילוך", נכון?

דובי
דובי
12/04/2014 19:23:18
Reply to  דובי

נתן, אני מתנצל. עברתי על התשובות האחרונות שלי והן לא ראויות.
מבקש את סליחתך.

נתן גולד
נתן גולד
12/04/2014 20:43:44
Reply to  דובי

הכול בסדר דובי

אפלטון
אפלטון
12/04/2014 20:47:18
Reply to  דובי

דובי תלך לעמוד בפינה ותחשוב על מה שעשית

דובי
דובי
12/04/2014 21:02:36
Reply to  דובי

פאק יו פלייטו.
תראו כולכם שמיאמי תיקח אליפות כי יש לה הילוך נוסף להעלות.

נתן גולד
נתן גולד
12/04/2014 22:26:51
Reply to  דובי

התרגום אמור להיות לא פלייטו אלא פלאטו על שם ההבדל בביצועים של הקבוצה שלו בין הפלייאוף הקודם לפלייאוף הנוכחי.

אפלטון
אפלטון
12/04/2014 22:35:18
Reply to  דובי

הלו הלו אני מתייצב למען הצדק וההגינות ואתה מכפכף אותי מאחורה? ישראלים.
רק על זה יוסטון מגיעים לגמר המערב

דובי
דובי
12/04/2014 22:53:37
Reply to  דובי

יוסטון יגיעו לגמר המערב כשהואדי מתחת לבית שלי יתחבר לאוקיאנוס ותוכל לעגון לי ליד המרפסת

אפלטון
אפלטון
13/04/2014 0:52:31
Reply to  דובי

תתחיל לחפור דובי. יהיה לך יותר קל להתחבר לים המלח ומשם לים סוף

דובי
דובי
13/04/2014 4:54:17
Reply to  דובי

הואדי שלי מחובר ישירות לים המלח.
העניין הוא שאני כמעט קילומטר מעליו.
הבעיה זה המים. אולי תעלת הימים תעבור פה ואז תוכל לחתוך דרך אשדוד.

מנחם לס
מנחם לס
12/04/2014 18:04:20

מיאמי היא A CHAMPIONSHIP TEAM. היא קבוצה שמסוגלת להתנער מהקבר וללכת עד הסוף. מבחינה כדורסלנית ופיזיולוגית/אנטומית/משקלית/וגובהית היא לא יותר מחמישית או ששית בליגה. מבחינת לב וגאטס היא הראשונה. השאלה אם הפעם זה יספיק

נתן גולד
נתן גולד
12/04/2014 18:06:12
Reply to  מנחם לס

הפוך גוטה, הפוך.

אפלטון
אפלטון
12/04/2014 18:27:40

בסופו של יום דווקא וויד הוא שיטה את הכף לכאן או לכאן.
הוא השחקן היחידי במיאמי שמסוגל ליצור ולחדור לבד. אם הוא לא יתפקד- למיאמי יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעשות את הטרי-פיט החמקמק

שי אבן-צור
שי אבן-צור
12/04/2014 18:48:10

ברוקלין בסיבוב השני זה וואחד מוקש!
אני לא סגור שזה באנקר של מיאמי

שי אבן-צור
שי אבן-צור
12/04/2014 19:36:10

התקוות שלך ושלי זה משהו אחר לגמרי 🙂

ברץ
ברץ
13/04/2014 0:44:59

אמן!

יניב
יניב
12/04/2014 19:28:50

מסכים עם שי ברוקלין היא היחידה שיכולה להסתכל למי אמי בעיניים ולעשות משהו. מה שכן כולם מסתכלים רק על השלישייה לדעתי הם יגיעו עד איפה שהשחקנים המשלימים יביאו אותם בעיקר אלן ובאיטליה בלי יכולת טובה של לפחות אחד מהם רק יכולת שיא של כל השלושה תוביל אותם לטריפיט

אפלטון
אפלטון
12/04/2014 20:45:37

אהבתי את הגיף בפתיחה
יש גם אחד כזה של הספרס
http://blogs.sacurrent.com/wp-content/uploads/2014/04/2EmpIAX-Imgur.gif

נתן גולד
נתן גולד
12/04/2014 22:25:28
Reply to  אפלטון

בהתחלה לקחתי אותך ברצינות וניסיתי לדמיין אותם עושים כזה. את מאנו ופארקר הצלחתי לדמיין לא משנה כמה ניסיתי לדמיין את טים דאנקן ופופוביץ' רוקדים ככה פשוט לא הצלחתי. מעניין למה…

גאזה
גאזה
13/04/2014 12:15:32

בספרס יש איסור על הבעות פנים.אתה מדבר על ריקודים..

לבקן
לבקן
13/04/2014 1:44:31

אני חושב שמיאמי תלויה בעיקר בקלעי השלשות שלה. אם צלמרס בטיה ואלן ישחקו טוב ויקלעו את המבטים החופשיים שלברון יתן להם, לא יהיה ניתן לעצור את מיאמי מאליפות נוספת. אם בטיה לא ישחק, ואלן יהיה בכושר של תחילת העונה, למיאמי אין סיכוי.
ובכלל, ספולסטרה מייבש את ביזלי כבר חודש וחצי ולא נותן לו לשחק דקה. השחקן היחיד על הספסל שיודע לחדור לסל. לך תבין.

מנחם לס
מנחם לס
13/04/2014 6:49:52

במשחק ההפסד הערב (חזיתי עתה בשידור חוזר עם FF) נגד אטלנטה מיאמי הראתה שהיא מחוסלת. קלעי השלשות שלה נראו גמורים.
אפשר להתחיל כנראה להתאבל על קבוצה גדולה שהיתה ואיננה עוד. ראיתי עתה שידור חוזר של המשחק, וברור שעם כל ההתעוררות והגאטס של מיאמי כשזה קובע (הערב היה קובע מאד!) – היא איבדה את יכולת הקליעה מ-3 ונשארה רק עם שני שחקנים: לברון ודוויין.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
13/04/2014 9:14:41
Reply to  מנחם לס

מיאמי קבוצה לא צפויה. אולי קלעי השלשות שלה היו גמורים, אבל הם יתעוררו בפלייאוף. גם שלוש זה משהו שאסור להסתמך עליו, מספיק אחד השחקנים תופס יום רע, או שיש למאמן השני אישית לוחצת, ואתה בבעיה. זה רק משחק אחד, ואני עדיין מאמין ביכולות של מיאמי להגיע לגמר, שם הכל פתוח, כמו שכתבתי, ואני עדיין הולך עם מיאמי.

זמר מפורסם
זמר מפורסם
13/04/2014 12:15:11

כולם מדברים על הנפילה של אינדיאנה ומשום מה מתעלמים מהצניחה של מיאמי. אם עד האולסטאר גמר אינידיאנה מיאמי באנקר, הרי שהיום יש במזרח רביעייה די שוויונית -שיקגו וברוקלין לא מפחדות מאף אחד (ובצדק).
אולי גם טורונטו, למרות שנראה שהם די מרוצים ממה שהשיגו העונה וחסר להם הרצח בעיניים של קבוצת פליאוף.

לברון, וויד ובוש נחלשו קצת, אבל מספקים את הסחורה. הצוות המשלים נחלש מאוד וזה צריך להדאיג את ספולסטרה. השלשות לא נכנסות, ההגנה לא מתפקדת. ביזלי דווקא התחיל טוב, אבל אז נמחק מהרוטציה, אודן נעלם, בטייה לא פוגע בפרה ממטר, אלן וריו לא יציבים, לואיס מאכזב ורק אנדרסון עושה מה שצריך על בסיס יומי.

יניב
יניב
13/04/2014 12:23:54

הכל נכון אבל יש הבדל אחד בין מיאמי לאנידיאנה,מיאמי אלופים כבר שנתיים ברציפות,הם מכירים ויודעים מה צריך לעשות,מסכים שהם עדיין נראים גרוע אבל זה כי הצוות המסייע שלהם כרגע לא פוגע,העניין שיש להם כל כך הרבה כוח אש מהספסל שמספיק שכל משחק מישהו אחר יתעורר פעם אלן פעם בטייה פעם ביזלי והם ינצחו,מעבר לכך אל תשכח שיותר משליש עונה הם משחקים ללא וייד.אינדיאנה לעומת זאת היו צריכים להיות בשיא כושרם,אחרי עלייה הדרגתית בכל עונה,העונה זאת העונה שהם היו צריכים ללכת עד הסוף וככה זה נראה בהתחלה,עד ההתרסקות ובגלל זה מדברים על אינדיאנה ולא על מיאמי

איתי
איתי
13/04/2014 14:33:07

כל הקבוצות תלויות בדבר אחד: היריבות שלהן.